Thursday, October 16, 2008

Ika 17 ng Oktubre 2008

I thought my morning would be serene.... I wasn't hurrying.... I wanted a relaxed pace.... because I deserved it? Probably not but I want to and that how it is....
That was until..... I read my son's text message (darn celfone) saying that he needs his illustration board which he left in our study room. Oh oh..... There goes serenity for me.....

One of my helpers asked for a day-off today to go to the debut celebration of her cousin. I asked her to bring the illustration board to my son first. After thinking that I have done my motherly duty, I prepared for work. My eldest daughter who is on her semestral break came to me to ask permission to meet her HS classmates in a mall. I barely heard her as my mind was still on my son. We always allow her anyway since she hardly goes out. We sometimes have to prod her to socialize and have fun.

I bade my daughter goodbye and took off. I decided I would be working on my reviewer in the van...... that was until..... I was harried by consecutive text messages from my son telling me he needs the illustration board, he needs a lab gown, and for me to send money to buy a lab gown. I texted him to just tell the teacher that he forgot to bring the lab gown because my helper was on her way already. I was exasperated even as tried to concentrate on what I was doing trying to answer mathematical problems in between text messages. I called my helper and she wouldn't answer. I texted my daughter to tell her to be the one to bring the lab gown to my son's school. She said she doesn't have enough money for fare. After another call and some text messages, my helper finally replied saying my son got the illustration board already. He also asked her for some money but she does not have enough to buy the lab gown.

My daughter called shortly asking me if she needed to bring the lab gown to my son's school. Too beat to deal with this, I told her to text her brother and to take care of it. I told her to just borrow money from my other helper if she needs to go to my son's school. I settled after that even as the glaring sun was making me sweat profusely in an air-conditioned van trying to answer as many numbers as possible in the reviewer. I was unmindful of anything for the rest of the trip. Soon, I was in the office.

Barring any other emergency or call from the top, I don't plan to take anything rash the rest of the day. But come to think of it, I also have to take a quick trip to the bank to make a deposit for a check I issued to Manong Bus Driver this morning because I failed to withdraw money for this purpose last night...... that is because I forgot about it. So I know from whom my son took his forgetfulness and I shouldn't be fretting.....

PS: Kagabi naman, itong pangalawang anak ko naman ang gumambala ng kapayapaan ng aking gabi habang papauwi ako. Mga hapon nung una magtext sa akin. Ang mga sumusunod ang aming textsan na me kasamang analisis:

Anak: Ma (lugar) aq. {Ipinapaalam na nasa lugar na sila ng paglalakwatsahan na pinahaging sa akin ng nakaraan na gabi}
Ako: Ganon. Bkt? {Nag-iimbestiga at nagpipilit na maging mahigpit sa pamamagitan ng pagtataray ng konti}
Anak: Kakain (smiley) {Nagpapakumbaba sa pagpapaliwanag ng dahilan ng lakwatsa}
Ako: Me pagkain nman s bhay. Cno ksama m at pano k uuwi! {Medyo ginamitan ng panunuya. Patuloy pa rin ang pag-iimbestiga}
Anak: (Pangalan ng 2 kaibigan). Sbay (pangalan ng 1 kaibigan) {Sagot sa imbestigasyon sa pamamagitan ng pagrarason}
Ako: Tpos? {Patuloy na imbestigasyon}
Anak: Trike? (Sagot na patanong dahil gusto niya na magsabi ako na susunduin ko siya}
Ako: Ano oras k u2wi? {Patuloy na imbestigasyon}
Anak: kng kelan ddtng sndo (pangalan ng kaibigan) (Pangangatwiran na me halong pagkairita dahil sa kakulitan ko}
Ako: Eh d gabi na yan (Pagtataray na me halong banta}
Anak: D nmn {Pagbibigay ng malabong kasagutan para me lusot kung sakaling gabihin}
Ako: Mag ingat kyo jan at wag mga kerengkay ha {Pagpayag ng di halata na me babala}
Anak: Ahahahaha. wats kerengkay? Ahaha {Pagkatuwa dahil sa napayagan at pagkaaliw sa babala}
Ako: Mal_l_ _ d _ in oder words {Paglilinaw at pagpapaintindi ng di tamang gawain}
Anak: Ahahaha Ok! (Pagkakaunawa sa dapat di mangyari}

Itong anak kong ito ang medyo lakwatsera. Pero sa panahon ngayon, di na rin pwede yun masyadong maging mahigpit at baka lalong mapasama ang kahihinatnan. Pero hanggang saan nga ba ang pagiging maluwag? Kung iisipin kaedad ko itong anak kong ito nung una kong natutunan ang aliw ng paglalakwatsa. Masaya makasama at makipagkwentuhan sa mga kaibigan. At sa high school ko naranasan ang pinakamasasayang bahagi ng pagkakaroon ng tunay na kaibigan.... mga kaibigan nandyan pa hanggang ngayon. Sa HS ko rin natutunan ang ilan kalokohan.... hindi naman kami natuto ng masamang bisyo, basta kalokohan na malinis pero paminsan minsan napapahamak pa rin.

Hindi naman ako mahigpit na magulang lalo na at nakikita ko naman responsable ang mga anak ko. Pero sa tingin ko, mahalaga pa rin na kahit paano ay nararamdaman din nila na interesado ka sa ginagawa nila at me pakialam ka sa kapakanan nila at kailangan din na magpaalala ka sa kanila.

Isa pang importanteng natuklasan ko na malaki na nga siguro ang puwang ng henerasyon. Iba ang ginagamit kong pananalita sa kanila kaya di naintindihan ng anak ko ang kerengkay. Tumatanda na nga siguro ako.....

Itutuloy......

No comments:

Multiple Choice

Mom's Corner

Vote for my Blog

Vote for my blog on Mom Blog Network

Vote for my Post

Vote for my post on Mom Blog Network

Add this blog

Add to Technorati Favorites